studentka ŠAVŠ
„Všem bych přála mít a zažít ta svoje malá vítězství a vidět, že snaha a práce může být skutečně oceněna. Buďte připraveni na nejhorší, ale vždy doufejte v to nejlepší.“ Studentka ŠAVŠ a finalistka soutěže Cena Laurina & Klementa Veronika Lachmanová vypráví svůj příběh, který zdaleka nekončí a který zažívá díky studiu na naší školy.
Jednou z finalistek prvního ročníku soutěže Cena Laurina & Klementa se stala i naše studentka Veronika Lachmanová, které jsme se zeptali na pár otázek ohledně průběhu celé soutěže, na její pohled na studium na Škoda Auto Vysoké škole, stáž ve Škoda Auto i na její plány do budoucna.
Veroniko, gratulujeme k úspěchu v soutěži. Naše studenty a čtenáře by jistě zajímalo, jaké bylo téma Vaší bakalářské práce, která zajistila úspěch u poroty?
Jednalo se o bakalářskou práci na téma Influencer marketing. Marketingové téma jsem si vybrala, i přestože jsem na bakaláři ŠAVŠ studovala finance. Je to zajímavý obor, ale už ke konci studia jsem věděla, že mě to spíše táhne k marketingu, kterému jsem se chtěla věnovat i v magisterském studiu. Proto jsem psala práci, která byla zaměřena právě na marketing, abych trošku zesílila směr, kam chci dále jít.
Jak jste se o soutěži dozvěděla a co bylo pro Vás impulsem svou závěrečnou práci přihlásit?
Ohledně přihlašování do soutěže přišel e-mail všem, kteří psali závěrečnou práci ve spolupráci se ŠKODA AUTO. Pak už to všechno šlo ráz na ráz. Bylo mi hned jasné, že se do soutěže přihlásí spousta lidí, protože do Škodovky chodí na stáž studenti nejen z naší školy, ale z celé republiky a mnohdy i ze zahraničí. Přihlášených prací bylo nakonec přes 50.
Má pro Vás výhra v soutěži Cena Laurina & Klementa již nějaký konkrétní dopad? Například v podobě nabídky práce?
Cena Laurina & Klementa pro mě měla obecně velký význam. Nejenom proto, že jsem obdržela cenu, ale je to i jakési zadostiučinění, že si někdo mé práce všimnul, četl ji a neskončila v šuplíku.
Zatím neumím vyhodnotit, jaký to bude mít dopad. Nějaké nabídky jsem již obdržela, nicméně je pro mě aktuálně prioritou dodělat školu a u toho ještě docházím na stáž. Aktuálně jsem stážistkou na oddělení HR Marketingu ŠKODA AUTO a moc mě to naplňuje a baví.
Čím Vás obor marketingu tak zaujal? Věnujete se mu nyní i v magisterském studiu, je tomu tak?
Ano, aktuálně studuji obor Mezinárodní marketing. Pro mě je hodně zajímavé srovnání toho, o čem jsem psala v bakalářce, to znamená marketing zaměřený na produkt, s tím, co nyní dělám v praxi – personálním marketingem. Obor marketing se mi jeví jako perfektní cesta a koresponduje s mou vidinou, kudy bych se chtěla do budoucna vydat.
Pojďme si teď povídat o vaší pracovní stáži ve ŠKODA AUTO, kde mnoho našich studentů rozvíjí kariéru už při studiu.
Naše škola nabízí velký benefit pro své studenty, a tím je právě partnerství s mnoha firmami , ve kterých mohou studenti nastoupit na stáž. Pro mě osobně stáž znamená příležitost si propojit teoretické věci, které se ve škole učíme, s praxí ve Škodovce. Mám tam na starosti konkrétní projekt, díky kterému se dostanu k opravdovým výstupům, které jsou vidět.
Co konkrétně máte na stáži na starosti?
Mou prací je správa content plánu pro PR články a inzerci. Pracuji hodně s texty, které v mnoha případech i sama tvořím. Jedná se zejména o texty pro blog ŠKODA Kariéra, do médií nebo například i pro newsletter ministerstva. Po finále Ceny Laurina&Klementa bylo zajímavé se podílet na článku o soutěži a jejích finalistech, zvláště protože jsem byla jedním z nich. Do článku se díky tomu promítly i všechny dojmy a atmosféra celé akce.
Veroniko, když Vás tak poslouchám, mám dojem, že se nejedná jen o stáž, praxi, ale že jde opravdu o skutečnou práci s plnou zodpovědností za výstup. Kolik času práci při škole věnujete, aby byl Váš šéf s výstupy spokojen?
Máte pravdu, jde o skutečnou práci. Dělám na věcech, kde je vidět okamžitý výstup. Není to tak, že bych dělala nějakou podřadnou práci nebo všem jen vařila kávu, to vařím jen sobě. Pracuji tak, jak mi to rozvrh dovolí a podle domluvy na oddělení. Pravidelně jsem například každou středu jezdila do Prahy a účastnila se všech jednání s agenturami. Člověk je tak přímo v centru dění a i jako stážista má možnost čerpat informace. Cítím, že mě kolegové berou jako plnohodnotnou členku týmu.
Studujete marketing, pracujete v marketingu. Zajímá mě, zda byste měla nějaký nápad, doporučení, jak zlepšit propagaci naší školy?
Za mě je důležité se zaměřit na sociální sítě a osobní doporučení. Moje osobní zkušenost například je, že si se mnou začal psát kluk, který mě objevil díky označení polohy u fotky a začal se tak vyptávat na studium na naší škole. Ptal se, jestli sem chodím a taky na stáž ve Škodovce. Tenhle kluk sem následně doopravdy nastoupil a je teď nově mým spolužákem, což je super. Myslím, že jednou z cest je využít studenty k tomu, aby byli nositeli dobrého jména školy, protože osobní doporučení funguje vůbec nejlépe. Spoustu lidí totiž ani neví, že ŠKODA AUTO Vysoká škola vůbec existuje. K tomu šíření povědomí bych využila právě naše studenty, kteří jsou mnohdy angažovaní na sociálních sítích a mají vybudované určité publikum, se kterým komunikují. „Děkujeme za doporučení. Za spolupráci budeme rádi.“
A kromě studia, práce, co Vás v životě ještě naplňuje a dělá šťastnou?
Jsem šťastná, když mohu být se svými blízkými lidmi – rodinou, přítelem a přáteli. Hodně mě baví se učit jazyky. Ale asi nejvíc mě nabíjí kontakt s lidmi a to, když někomu můžu předat dobrou náladu, nebo jí někdo naopak předá mně, to jsem potom opravdu šťastná. Mám ráda lidi a snažím se v nich vidět hlavně to dobré. Věnuji se třeba i dobrovolnictví.
Čeho byste chtěla ve studiu dosáhnout a kam byste se chtěla profesně posunout?
Z krátkodobých věcí je to určitě program Double Degree (dvojí diplom), který naše škola nabízí. Dokončit magisterské studium, získat další pracovní zkušenosti a pak mít jednou možnost vystudovat třeba i doktorát. Líbí se mi myšlenka celoživotního vzdělávání. Někomu ten pojem může připadat jako klišé, ale podle mě to dnešní doba požaduje, aby člověk nezůstal na jednom místě, potom co vyjde ze školy. Aby pak už celý život nefungoval jenom s tím množstvím informací, které nasbíral během pár let ve škole, ale aby se pořád zajímal o nové trendy, byl iniciativní a prostě zvídavý.
Máte na ŠAVŠ nějakého oblíbeného vyučujícího?
Mezi vyučujícími mám spoustu oblíbenců a nedá se vybrat jen jeden. Obecně jsou všichni moc sympatičtí a opravdoví profesionálové. Myslím si, že v každém oboru je někdo, kdo mi do života něco přinesl. Oceňuji hloubku vědomostí a podporu kantorů až do úplného závěru.
Chtěla byste na závěr našeho rozhovoru ještě něco vzkázat ostatním studentům?
Všem bych přála mít a zažít ta svoje malá vítězství a vidět, že snaha a práce může být skutečně oceněna. Buďte připraveni na nejhorší, ale vždy doufejte v to nejlepší. Věřím, že platí: what you think, you become. Vše totiž začíná myšlenkou.