18.11.2021
V letošním roce se zapojili studenti ŠAVŠ do soutěže Marketér roku 2020 – Mladý delfín. Tato soutěž jim dává možnost vyzkoušet si práci na projektu, který se zaměřuje na velmi aktuální témata. Pro rok 2020 bylo zvoleno téma “Jak úspěšně komunikovat omezení šíření koronaviru v Česku“. V konkurenci sedmi dalších vysokoškolských týmů se vítězkami soutěže staly právě naše studentky Marina Hanková, Barbora Holejšovská a Michaela Pokorná.
Jak si s tímto tématem poradily? To se dozvíte v následujícím rozhovoru, ve kterém nám zodpověděly na pár otázek.
Jak jste se o projektu Mladý delfín dozvěděly?
„O projektu jsme se dozvěděly na předmětu Marketing, který jsme studovaly v prvním ročníku. Paní doktorka Hana Volfová nám dala možnost se projektu zúčastnit, tuto možnost jsme samozřejmě nepromarnily.“
Co vám zpracování tohoto projektu dalo?
Zpracování této marketingové kampaně nám přineslo spoustu zkušeností. Zkusily jsme si zhodnotit postupy nynější vlády, médií, a třeba i influencerů, od kterých se potom odvíjela naše práce. Buď jsme šly stejným směrem nebo jsme si zvolily pro nás lepší a efektivnější cestu, jak na toto téma komunikovat. V neposlední řadě jsme se opět zdokonalily v týmové práci a společné komunikaci. Největším přínosem ale byla výhra v této soutěži, protože jsme přesvědčily samy sebe i okolí o tom, že když se na něčem poctivě maká, úspěch nás nemine.
Jak jste si poradily s tématem projektu? Vyhovoval vám?
„Za každou z nás můžeme říct, že ano, téma nám opravdu sedlo. Projekt jsme zpracovávaly v době, kdy epidemie koronaviru v ČR sílila, tak jsme věděly na co se v marketingové komunikaci zaměřit a co vylepšit. Mladým lidem, jako jsme my, často schází přehledné a jasné informace, proto jsme navrhly mobilní aplikaci s názvem Koronavirus v kostce, která obsahuje vše důležité na jednom místě.“
Doporučily byste svým spolužákům se podobných soutěží účastnit?
„Určitě ano, nikdy nevíte, kdy se vám může zadařit, a vyhrajete. Navíc získáte o něco více zkušeností než z přednášek a cvičení.“