Menu

Příběhy našich publikujících studentek a studentů

  • Jaká témata jsou v publikacích řešena?
  • Jak se k publikování jako takovému vůbec dostat?
  • Jaká to byla zkušenost?

Jestli tě zajímá odpověď na některou z těchto otázek, čti dál!

The Website through Gen Z’s Eyes:
Key Insights and Important Elements for Effective Online PR Promotion of Universities

= název odborného článku, který na konci roku 2024 zpracovali naši tři studující Anna Stejskalová, Miroslav Landa a Natálie Rausová ve spolupráci s akademičkou Ing. Hanou Volfovou, Ph.D. z Katedry marketingu a managementu ŠAVŠ.

Pokud jste zvědaví na článek samotný, ten je celý k přečtení -----> 

  • A pokud jste zvědaví na celý proces napsání práce, motivaci a zda by do toho šli naši studující znovu, čtěte níže.

    

Jakých témat se váš článek dotýká?
Natálie: Článek se zabývá preferencemi generace Z při využívání webových stránek soukromých vysokých škol v České republice. Zaměřuje se na to, jaké prvky tyto mladé uživatele oslovují, a naopak, které na webových stránkách nevyhledávají, nebo je dokonce považují za nevhodné.
Miroslav: Článek tedy řeší téma efektivity jednotlivých prvků používaných na webových stránkách vysokých škol, a jak na ně potenciální studenti reagují, a to na základě zvolených kritérií, jako například dle národnosti studentů.

Jaká byla vaše konkrétní role v týmu?
Anna: Jako studenti jsme si nejprve rozdělili teoretickou část – konkrétně já jsem měla na starosti tu, která se zabývala Sémantikou. Zpracování praktické části tohoto článku, tedy vyhodnocení dotazníkového šetření, jsme se účastnili všichni a snažili se společně přijít na nejdůležitější aspekty.
Miroslav: Společně s Annou jsem analyzoval získaná data z dotazníkového šetření. Zároveň jsem řešil celkovou stylistiku textu.
Natálie: Mým úkolem bylo zpracovat část zaměřenou na generaci Z, její charakteristiky, hodnoty, specifické chování a požadavky. Tato část také zahrnovala důkladné hledání a výběr velkého množství relevantních zdrojů, tedy rešerši. Zároveň jsem měla na starosti sběr dat včetně přípravy dotazníkového šetření.

Jak je to s časovou náročností psaní takového odborného článku?
Miroslav:
 Obecně je nutné říci, že tvorba takového článku je relativně časově náročná, neboť je nutné posbírat a vyhodnotit velké množství relevantních dat, ale také je potřeba vyhledat důvěryhodné zdroje pro zpracování rešerše, a o které je možné se během probíhajícího výzkumu opřít.
Anna: Celé to bylo časově náročné, jak teoretická část, kde je nutné najít mnoho relevantních zdrojů, které lze pro práci využít, tak i vyhodnocení dotazníkového šetření.
Natálie: Ale pokud má člověk skvělý tým, který je od začátku odhodlaný do toho jít, vše se dělá dobře. :-)

Jaké kroky jste museli podniknout? 
Anna: Nejdříve jsme poprosili vedoucího knihovny pana doktora Emmera, zda by nám pomohl vytipovat vhodný odborný časopis, v němž bychom mohli článek zveřejnit. Poté jsme poprosili paní doktoru Hanu Volfovou, jestli by nás celým procesem provedla a pomohla nám to celé zrealizovat. Poté jsme již s paní doktorkou společně přišli na téma, které budeme zpracovávat, a ona nám pomohla celým procesem pojít hladce.

Co vás k napsání článku vůbec motivovalo? 
Miroslav: Jedním z důvodů byla skutečnost, že pro nás všechny, jakožto pro studenty managementu obchodu, nyní mezinárodního marketingu, je toto téma velice zajímavé. Zároveň vzhledem k tomu, že publikace těchto prací je v akademickém prostředí standartní praxí, uznali jsme, že se i do budoucna jedná o velice dobrou zkušenost.
Anna: Říkali jsme si, že dokud jsme v akademickém prostředí, rádi bychom se do něj více zapojili.

Byla to vaše první zkušenost s vědeckou aktivitou? 
Obohatila vás? Jak?
A šli byste do toho znovu?
Anna
: Toto byla moje první zkušenost s vědeckou aktivitou, ale věřím, že určitě ne poslední. Určitě bych tento druh aktivity doporučila i dalším studentům - je to skvělá příležitost, jak lépe pochopit fungování akademické sféry a zlepšit své dovednosti v psaní takových prací, což jistě využijí při psaní diplomové práce.
Miroslav: Pro mne osobně se skutečně o první zkušenost s vědeckou aktivitou jedná. Do budoucna si myslím, že mi tato práce dala spoustu nových zkušeností, ať již pro psaní diplomové práce, či jakékoliv další publikace. Rozhodně si myslím, že pokud studenti dostanou příležitost nějakou takovou práci napsat, rozhodně by jí měli využít. Jednak se skutečně jedná o moc hezký bodík do CV, ale zároveň získají zkušenosti s prací s velkými objemy dat a praktickým využíváním již publikovaných výzkumných prací jiných autorů. Závěrem bych řekl, že bych se práci na podobných výzkumných aktivitách vůbec nebránil, neboť je dle mého názoru velice zajímavé se reálným výzkumem zabývat a získávat poznatky, které i v budoucnu mohou pomoci dalším studentům, ale v našem případě i například společnostem zabývajícím se marketingovou komunikací.
Natálie: Psaní odborného článku pro mě bylo první zkušeností s vědeckou aktivitou a hlubším zapojením do akademické sféry. Tato práce mě obohatila nejen o praktické zkušenosti, ale také mě naučila správně klást otázky a vytvářet dotazník tak, aby byla získaná data relevantní. Zároveň jsme se při psaní článku naučili efektivně pracovat s více zdroji, porovnávat je a na základě toho vytvořit kvalitní shrnutí. Kromě efektního bodu do CV mi tato zkušenost přinesla nové dovednosti, jako je analýza dat a jejich prezentace. Do budoucna bych se ráda zapojila do dalších podobných aktivit, protože mě tato oblast zaujala a vidím v ní velký přínos.

Dodali byste něco na závěr? 
Natálie: 
Rozhodně bych tuto zkušenost doporučila i dalším studentům, protože jde o skvělou příležitost, jak rozvíjet své schopnosti a získat hlubší vhled do vědecké práce.